Наша безпека

ПАМ’ЯТКА З БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ ПІД ЧАС ВЕСНЯНИХ  КАНІКУЛ


1. Пам’ятайте і виконуйте правила переходу вулиць і доріг.
 2.    Не грайтесь на тротуарі, біля доріг.
 3.    Дотримуйтесь правил посадки в трамвай, тролейбус, автобус.
 4.    На зупинці не стійте близько біля дороги.
5.    Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх виявлення, необхідно повідомити дорослих.
 6.    Не можна розпалювати вогнища.
 7.    Не підходьте до ліній електромереж, якщо провід обірваний, повідомте дорослих.
8.    Не грайтесь біля залізничного полотна, не кладіть на рейки предмети, не кидайте нічого у вікна потягу.
 9.    Не лазьте по ярках і на будівельних майданчиках.
10.  Обережно користуйтесь побутовими електричними приладами: телевізором, праскою, холодильником.
 11.  Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в квартиру незнайомих людей у відсутності дорослих.
12.  Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор перед обідом.
 13.  У вільний час грайтесь у дворі на дитячому майданчику.
14.  Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях.
15.  Не використовуй піротехнічні засоби  - це небезпечно!
 16.  Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.
  Увага! Під час канікул відповідальність за життя та  здоровя дітей несуть батьки!
Канікули триватимуть з 25.03  по 31.03.
До школи: 01 квітня






Здоров'я дитини

ДЕРЖАВНІ САНІТАРНІ ПРАВИЛА І НОРМИ ВЛАШТУВАННЯ, УТРИМАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Результат пошуку зображень за запитом "САНІТАРНІ ПРАВИЛА В ШКОЛІ"

«ШКІЛЬНА ХВОРОБА» — СИНДРОМ ДЕФІЦИТУ УВАГИ ТА ГІПЕРАКТИВНОСТІ

deti_shkola_1_sentyabrya-35.jpg



ДІТИ І МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН: ПРАВИЛА ВЗАЄМОДІЇ.
ЧАСТО МАЛЮКИ І ПІДЛІТКИ СПРИЙМАЮТЬ ТЕЛЕФОН НЕ ЯК ЗАСІБ ЗВ’ЯЗКУ,
А ЯК ДОРОГУ ІГРАШКУ І ЕЛЕМЕНТ ПРЕСТИЖУ
МОБІЛЬНИМ ТЕЛЕФОНОМ СЬОГОДНІ НІКОГО НЕ ЗДИВУЄШ, ЙОГО МАЄ ПРАКТИЧНО КОЖЕН, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ВІКУ І СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСУ. ТОМУ Й ПЕРШОКЛАСНИК, ЩО ВЕСЕЛО ЩЕБЕЧЕ ПО МОБІЛЬНИКУ – ДАВНО ВЖЕ НЕ ДИВИНА. БАТЬКИ ЧАСТО НАМАГАЮТЬСЯ КУПИТИ ДИТИНІ ТЕЛЕФОН, ЩОБ ЗАВЖДИ БУТИ З НЕЮ НА ЗВ’ЯЗКУ І ПОЧУВАТИСЯ СПОКІЙНІШЕ. ЧАСОМ, ПОДОРОСЛІШАВШИ, МАЛЮК САМ НАПОЛЕГЛИВО ВИМАГАЄ ВСІМА МОЖЛИВИМИ СПОСОБАМИ ДОРОГУ ІГРАШКУ, ЩОБ БУТИ, ЯК ЙОМУ ЗДАЄТЬСЯ, НЕ ГІРШИМ ЗА ІНШИХ ОДНОКЛАСНИКІВ. АЛЕ ПРОСТО ПОДАРУВАТИ ДИТИНІ ТЕЛЕФОН МАЛО. ПОТРІБНО ЩЕ ПОЯСНИТИ ВСЕ, ПОЧИНАЮЧИ З АЗІВ – НА ЯКІ КНОПКИ НАТИСКАТИ, ЩОБ ВІДПОВІСТИ І ЗАКІНЧИТИ РОЗМОВУ, ДЕ ШУКАТИ ПОТРІБНІ НОМЕРИ, КОЛИ ЗАРЯДЖАТИ АКУМУЛЯТОР, ЯКІ ДЗВІНКИ ДОРОЖЧІ, ЯКІ ДЕШЕВШІ І ЯК ДОВГО МОЖНА РОЗМОВЛЯТИ.

БЕЗ МОБІЛЬНИКА, ЯК БЕЗ РУК
КОЛИ БАТЬКИ ВТОМЛЮЮТЬСЯ ВИГЛЯДАТИ З ВІКНА І ОБДЗВОНЮВАТИ ДРУЗІВ ДИТИНИ, КОЛИ ТА ДЕСЬ ЗНИКЛА, ХАПАТИСЯ ЗА СЕРЦЕ І БІГАТИ ПО РАЙОНУ ІЗ ПИТАННЯМ: "ЧИ ВИ НЕ БАЧИЛИ ХЛОПЧИКА У ГОЛУБІЙ КУРТЦІ І З ЗЕЛЕНИМ ПОРТФЕЛЕМ?" – ПОСТАЄ ПИТАННЯ ПРО КУПІВЛЮ МОБІЛЬНОГО ТЕЛЕФОНУ.
– ЯКОСЬ МИ З ЧОЛОВІКОМ ПЕРЕЛЯКАЛИСЯ НЕ НА ЖАРТ, – РОЗПОВІДАЄ ОЛЕНА. – КОЛИ СИН НЕ З’ЯВИВСЯ ДОМА, ЯК ЗВИЧАЙНО, О ТРЕТІЙ, МИНУЛО ПІВГОДИНИ, ГОДИНА, А ЙОГО ВСЕ НЕ БУЛО. "НАПЕВНО, ЗАТРИМАЛИ У ШКОЛІ", – ПОДУМАЛА Я, АЛЕ ПРО ВСЯК ВИПАДОК ЗАТЕЛЕФОНУВАЛА ЙОГО ОДНОКЛАСНИЦІ ДОДОМУ. ДІВЧИНКА СКАЗАЛА, ЩО ДАВНО ВЖЕ ДОМА І НІЯКИХ ЗАХОДІВ У НИХ НЕМАЄ. ДО ШОСТОЇ ВЕЧОРА Я НЕ ЗНАХОДИЛА СОБІ МІСЦЯ, КОЛИ З’ЯВИВСЯ СИН. ВИЯВИЛОСЬ, У ШКОЛІ ВІДКРИВСЯ КОМП’ЮТЕРНИЙ ГУРТОК ДЛЯ ПОЧАТКІВЦІВ, ЗАНЯТТЯ, ЯКЕ, ЗВИЧАЙНО, НЕ МОЖНА ПРОПУСТИТИ, А ПОДЗВОНИТИ БАТЬКАМ НЕ БУЛО ЗВІДКИ.
АКТИВНО, ТОБТО БЕЗ ДОПОМОГИ БАТЬКІВ, ДІТИ ВМІЮТЬ КОРИСТУВАТИСЯ ТЕЛЕФОНОМ РОКІВ З П’ЯТИ-ШЕСТИ. НЕОБХІДНІСТЮ ТЕЛЕФОН ЧАСТО СТАЄ ТОДІ, КОЛИ ДИТИНА ЙДЕ ДО ШКОЛИ. ТИМ БІЛЬШЕ, ЯКЩО ДОРОГУ ДОДОМУ І НА СЕКЦІЮ ДИТИНА ДОЛАЄ САМОСТІЙНО. І БАТЬКАМ ВАЖЛИВО ЗНАТИ, ЩО ЇХНЄ ЧАДО В БЕЗПЕЦІ. НАПРИКЛАД, ЩОБ НЕ ХВИЛЮВАТИСЯ ЗА СВОЮ ДОЧКУ-ПЕРШОКЛАСНИЦЮ, ЯКА ПІСЛЯ УРОКІВ ВІДВІДУВАЛА МУЗИЧНУ ШКОЛУ, СОФІЯ КУПИЛА ДІВЧИНЦІ МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН.
– МУЗИЧНА І ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛИ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ОДНІЙ БУДІВЛІ. ДИТИНІ ЗІ ШКОЛИ ЙТИ ДОДОМУ П’ЯТЬ ХВИЛИН. АЛЕ МЕНІ ВСЕ Ж ТАКИ СПОКІЙНІШЕ, КОЛИ ДОЧКА ДЗВОНИТЬ І КАЖЕ: "МАМО, У МЕНЕ ЗАКІНЧИЛИСЯ УРОКИ, МОЖЕШ МЕНЕ ЗАБРАТИ", – РОЗПОВІДАЄ СОФІЯ.
ДОРОГА І МОДНА ІГРАШКА
МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН – РІЧ, БЕЗ СУМНІВУ, КОРИСНА. АЛЕ СТАВЛЕННЯ ДО НЬОГО ДОРОСЛИХ І ДІТЕЙ ЧАСТО КАРДИНАЛЬНО ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ. ЯКЩО МИ СПРИЙМАЄМО СТІЛЬНИКОВИЙ ЯК ЗАСІБ ЗВ’ЯЗКУ, ТО НАШІ ДІТИ ЗАСТОСОВУЮТЬ ДЛЯ ЦЬОГО ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНОГО АПАРАТА ЗОВСІМ НЕ ТІ СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ, ПРО ЯКІ ДУМАЄМО МИ. ДЛЯ ДІТЕЙ МОБІЛЬНИК – ЦЕ ІГРАШКА, У ЯКІЙ Є НАБІР ІГОР: ТЕТРИС, ЗМІЙКА, БОУЛІНГ, ГОНКИ ТОЩО. А ЯКЩО В ТЕЛЕФОНІ Є ВБУДОВАНА КАМЕРА, ТО ВЗАГАЛІ ЧУДОВО.
– ДЕСЯТИРІЧНІЙ ДОЧЦІ НА ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ МИ З ЧОЛОВІКОМ ПОДАРУВАЛИ ДОРОГИЙ МОБІЛЬНИК. НЕ ХОТІЛОСЯ, ЩОБ ДИТИНА БУЛА ГІРШОЮ ЗА ВСІХ У КЛАСІ, – ЗГАДУЄ НАТАЛКА. – ТА ОСТАННІМ ЧАСОМ Я СТАЛА ПОМІЧАТИ, ЩО ДОЧКА ВИКОРИСТОВУЄ ТЕЛЕФОН ВИКЛЮЧНО ДЛЯ ІГОР. ТОМУ Й АКУМУЛЯТОР У НЬОМУ СІДАЄ У НАЙБІЛЬШ НЕВІДПОВІДНИЙ МОМЕНТ, НАПРИКЛАД, КОЛИ Я ЇЙ ТЕЛЕФОНУЮ. ЗАГРОЗИ ПОМІНЯТИ ДОРОГИЙ ТЕЛЕФОН НА ПРОСТІШИЙ, ДЕ НЕМАЄ ІГОР, СПРИЙМАЮТЬСЯ БУРХЛИВИМИ ПРОТЕСТАМИ.
БУВАЄ Й ТАКЕ, ЩО, ОТРИМАВШИ У ПОДАРУНОК ТЕЛЕФОН, ДІТИ ВЛАШТОВУЮТЬ ІСТЕРИКУ, МОВЛЯВ, ЧОМУ БЕЗ КОЛЬОРОВОГО ЕКРАНА, ПОЛІФОНІЇ ТА ІНШИХ "ПРИБАМБАСІВ". "ВСІ У КЛАСІ МАЮТЬ НОРМАЛЬНІ МОБІЛЬНИКИ, А У МЕНЕ ЦЕЙ ВІДСТІЙ!" – СКАРЖИТЬСЯ ДИТИНА.
ТИМ ЧАСОМ, ДУЖЕ ЧАСТО З "НОРМАЛЬНИМИ МОБІЛЬНИКАМИ" У КЛАСІ ХОДЯТЬ ДВА-ТРИ ЗАКОНОДАВЦІ МОД, А У РЕШТИ БАТЬКИ ПАМ’ЯТАЮТЬ ОСНОВНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ТЕЛЕФОНУ І МАЮТЬ НА УВАЗІ, ЩО ЇХ У ШКОЛІ ГУБЛЯТЬ І КРАДУТЬ.
КОЛИ МОЇ ЗНАЙОМІ ПОДАРУВАЛИ ДВАНАДЦЯТИРІЧНОМУ СИНОВІ ОМРІЯНУ "ТРУБКУ", РАДОСТІ ХЛОПЧИКА НЕ БУЛО МЕЖ. НЕ МІГ ВІН ЇЇ СТРИМАТИ І В ШКОЛІ – ПОДАРУНОК ДЕМОНСТРУВАВ НА КОЖНІЙ ПЕРЕРВІ, ВИКЛИКАЮЧИ ЗАЗДРІСТЬ У ОДНОКЛАСНИКІВ. ЯКОСЬ ХЛОПЧИК ВІДВЕРНУВСЯ, ЗАЛИШИВШИ ПРЕДМЕТ СВОЄЇ ГОРДОСТІ НА ПАРТІ, І ВЖЕ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА ХВИЛИН ТРУБКИ НЕ БУЛО. КІЛЬКА ГОДИН ПІШЛО НА ПОШУКИ, В РЕЗУЛЬТАТІ ТЕЛЕФОН ЗНАЙШЛИ В ДІВОЧОМУ ТУАЛЕТІ В БАЧКУ УНІТАЗА. ЗВИЧАЙНО, В НЕРОБОЧОМУ СТАНІ.
ВТІМ, СУЧАСНИЙ ШКОЛЯР ЦІНУЄ НЕ ЛИШЕ НЕЗЕМНУ КРАСУ І ВАРТІСТЬ МОБІЛЬНИКА, АЛЕ Й НАБІР ФУНКЦІЙ. ЙОМУ НЕОДМІННО ПОТРІБНА КАМЕРА, WAP І GPRS, НАВІТЬ ЯКЩО ВІН НЕ ЗНАЄ, ЩО ЦЕ ТАКЕ. ЙОМУ ДОСИТЬ ЗНАННЯ, ЩО ЦЕ САМЕ ТЕ – ЩОБ УСЕ СКАЧУВАТИ. НЕ ДИВУЙТЕСЬ, АЛЕ НАЙПОПУЛЯРНІШЕ ЗАНЯТТЯ ОЗБРОЄНОГО МОБІЛЬНИКОМ ШКОЛЯРА-СТАРШОКЛАСНИКА – БРОДИТИ ПО СЕРВІСАХ, ЩО ТАК ШИРОКО РЕКЛАМУЮТЬ ПРОВАЙДЕРИ ЗВ’ЯЗКУ: АНЕКДОТИ, ЗНАЙОМСТВА, ГОРОСКОПИ, МЕЛОДІЇ, КАРТИНКИ, ІГРИ ТОЩО. ЗВИЧАЙНО Ж, ПРИ ЦЬОМУ ВИТРАЧАЮЧИ ЧИМАЛІ ГРОШІ.
ЯК БИ ТАМ НЕ БУЛО, ПЕРЕД ТИМ ЯК КУПИТИ ДИТИНІ МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН, НЕОБХІДНО ЗВАЖИТИ ВСІ ПЛЮСИ ТА МІНУСИ.
ПЛЮСИ:
МОБІЛЬНИК КУПУЮТЬ НЕ ДЛЯ ДИТИНИ, А ДЛЯ БАТЬКІВ, ЯКІ ХОЧУТЬ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ КОНТРОЛЮВАТИ СВОГО НАЩАДКА. І ЦЕ ПРАВИЛЬНО. БАТЬКАМ НАБАГАТО СПОКІЙНІШЕ, КОЛИ ВОНИ ЗНАЮТЬ, ЩО В БУДЬ-ЯКИЙ МОМЕНТ МОЖУТЬ ЗВ’ЯЗАТИСЯ З ДИТИНОЮ.
НАВІТЬ У НАЙПРОСТІШОГО ТЕЛЕФОНУ Є КОРИСНА ФУНКЦІЯ НАГАДУВАННЯ. ЯКЩО ДИТИНА НЕЗІБРАНА АБО ПРОСТО МАЛА І ФУНКЦІЇ САМОКОНТРОЛЮ У НЕЇ ЩЕ НЕ РОЗВИНУТІ, МОБІЛЬНИК МОЖЕ НАГАДУВАТИ ЇЙ ПРО НЕВІДКЛАДНІ СПРАВИ.
ЩЕ ОДИН ПЛЮС – ЗНИЖЕННЯ НЕБЕЗПЕКИ ДЛЯ ДИТИНИ. ЯКЩО БАТЬКИ НАВЧИЛИ В КРИТИЧНИХ АБО ЕКСТРЕНИХ СИТУАЦІЯХ КОРИСТУВАТИСЯ НЕОБХІДНИМИ НОМЕРАМИ, РИЗИК ЖИТТЯ ДИТИНИ ЗНАЧНО ЗНИЖУЄТЬСЯ. ДО ТОГО Ж МОБІЛЬНИК – МОЖЛИВІСТЬ ПОЗНАЙОМИТИСЯ З ІНШИМИ. ХТОСЬ ВИГУЛЮЄ РАЗОМ СОБАК, А ДЛЯ КОГОСЬ МОТИВОМ ДЛЯ ЗНАЙОМСТВА І СПІЛКУВАННЯ МОЖЕ СТАТИ МОДЕЛЬ ТЕЛЕФОНУ.
МІНУСИ:
З ОДНОГО БОКУ МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН ЗНИЖУЄ РИЗИК ЖИТТЯ, З ІНШОГО – ПІДВИЩУЄ. ТЕЛЕФОН МОЖУТЬ ВКРАСТИ, ТИМ ПАЧЕ, ЩО ДІТИ ЛЮБЛЯТЬ ХВАЛИТИСЯ. У ДАНОМУ ВИПАДКУ МОБІЛЬНИК – ЗАСІБ ПРОВОКАЦІЇ. І ЧИМ ТАКА ПРОВОКАЦІЯ МОЖЕ ЗАКІНЧИТИСЯ, НІКОМУ НЕВІДОМО.
У ПІДЛІТКОВІЙ ГРУПІ МОБІЛЬНИК Є СВОЄРІДНИМ ПОКАЗНИКОМ СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСУ. ОТЖЕ, ВАШУ ДИТИНУ МОЖУТЬ СПРИЙМАТИ НЕ ЗА ОСОБИСТІ ДОСЯГНЕННЯ У НАВЧАННІ, СПОРТІ, А ВИКЛЮЧНО ЗА ТЕ, НАСКІЛЬКИ ВИ ПЛАТОСПРОМОЖНІ. В ТАКІЙ СИТУАЦІЇ МОЖЕ ВИНИКНУТИ НЕЗДОРОВЕ ЗМАГАННЯ МІЖ ДІТЬМИ І ПОЯВА СУПЕРЕЧНОСТЕЙ У СІМ’Ї. ДО ТОГО Ж МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН – ДОДАТКОВА СТАТТЯ ВИТРАТ В ДОМАШНЬОМУ БЮДЖЕТІ, ОСОБЛИВО, ЯКЩО ДИТИНА НЕ МОЖЕ КОНТРОЛЮВАТИ СВОЇ РОЗМОВИ.
ДУМКА МІЛІЦІЇ
НЕПРИЄМНІ СИТУАЦІЇ, В ЯКІ МОЖУТЬ ПОТРАПИТИ ДІТИ – ВЛАСНИКИ МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ, ОЧЕВИДНІ. ЗА СЛОВАМИ НАЧАЛЬНИКА КРИМІНАЛЬНОЇ МІЛІЦІЇ У СПРАВАХ ДІТЕЙ ГУ МВС КИЄВА ЛАРИСИ ЗУБ, ЖЕРТВАМИ РОЗБІЙНОГО НАПАДУ, НА ЩАСТЯ, ДІТИ СТАЮТЬ РІДКО, А ОТ ПОГРАБУВАННЯ, КОЛИ ВІДБИРАЮТЬ МОБІЛЬНИК, ТРАПЛЯЮТЬСЯ ЧАСТО. ОДИН ІЗ СПОСОБІВ ВІДІБРАТИ У ДИТИНИ ТЕЛЕФОН – ШАХРАЙСТВО. ДИТИНІ ВАЖКО ВІДМОВИТИ ДОРОСЛОМУ, ЯКИЙ НА ВУЛИЦІ ПРОСИТЬ ТЕРМІНОВО ЗАТЕЛЕФОНУВАТИ НА ОДНУ ХВИЛИНКУ. ОТРИМАВШИ ТЕЛЕФОН У СВОЇ РУКИ, ШАХРАЙ ПРОСТО ТІКАЄ. ВАРТО ЗАУВАЖИТИ, ЩО БІЛЬШІСТЬ ЗЛОДІЇВ ЗВЕРТАЮТЬ УВАГУ НА ДОРОГІ МОДЕЛІ ТЕЛЕФОНІВ. ТОМУ НАЙКРАЩЕ КУПУВАТИ НЕДОРОГУ МОДЕЛЬ. В ТОЙ ЖЕ ЧАС НАЧАЛЬНИК КРИМІНАЛЬНОЇ МІЛІЦІЇ ВІДЗНАЧАЄ ПОЗИТИВНУ СТОРОНУ МОБІЛЬНИКА: "ЗАВДЯКИ ТЕЛЕФОНУ БАТЬКИ МОЖУТЬ КОНТРОЛЮВАТИ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ НАЩАДКА. ЯКЩО ДИТИНА ЗНИКЛА АБО ПІШЛА З ДОМУ, АЛЕ ВЗЯЛА МОБІЛЬНИЙ ТЕЛЕФОН, НАМ БУДЕ ПРОСТІШЕ ЇЇ ЗНАЙТИ".
ЯК ВБЕРЕГТИ ДИТИНУ ТА ЇЇ ТЕЛЕФОН?
– НЕ РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ НОСИТИ ТЕЛЕФОН НА ШНУРКУ НА ШИЇ – ТАКІ ТРУБКИ ЛЕГКО ЗРІЗАЮТЬ, ОСОБЛИВО В ТРАНСПОРТІ.
– НЕ КОРИСТУВАТИСЯ ТЕЛЕФОНОМ (ЗОКРЕМА СЛУХАТИ МУЗИКУ, ГРАТИ В ІГРИ) БЕЗ ПОТРЕБИ В БАГАТОЛЮДНИХ МІСЦЯХ.
– НЕ ХВАЛИТИСЯ ТЕЛЕФОНОМ ПЕРЕД ЗНАЙОМИМИ І НЕЗНАЙОМИМИ ЛЮДЬМИ.
– У ШКОЛІ, ПЕРЕОДЯГАЮЧИСЬ, НАПРИКЛАД, НА ФІЗКУЛЬТУРУ, ЗАЛИШАТИ ТЕЛЕФОН У ВЧИТЕЛЯ АБО ВИХОВАТЕЛЯ.
А ЩО ГОВОРИТЬ НАУКА?
ВСЕСВІТНЯ ОРГАНІЗАЦІЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я НЕОДНОРАЗОВО ПІДКРЕСЛЮВАЛА НА МІЖНАРОДНИХ КОНФЕРЕНЦІЯХ, ЩО МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ Є ПОТЕНЦІЙНИМ РИЗИКОМ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. УЧЕНІ ДІЙШЛИ ВИСНОВКУ, ЩО ПОГЛИНАННЯ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ ЕНЕРГІЇ, ЩО ВИХОДИТЬ ВІД ТЕЛЕФОНУ, У ГОЛОВІ ДИТИНИ ЗНАЧНО ВИЩЕ, НІЖ У ДОРОСЛОГО (МОЗКОВА ТКАНИНА ДІТЕЙ МАЄ БІЛЬШУ ПРОВІДНІСТЬ, У ЗВ’ЯЗКУ З МЕНШИМ РОЗМІРОМ ГОЛОВИ, ТОНКИМИ КІСТКАМИ ЧЕРЕПА ТОЩО). ДО ТОГО Ж ДИТЯЧИЙ ОРГАНІЗМ БІЛЬШ ЧУТЛИВИЙ ДО ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО ПОЛЯ, НІЖ ДОРОСЛИЙ.
ФАХІВЦІ ТАКОЖ ВІДЗНАЧАЮТЬ, ЩО У ДІТЕЙ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ, МОЖНА ОЧІКУВАТИ ТАКИХ РОЗЛАДІВ, ЯК ОСЛАБЛЕННЯ ПАМ’ЯТІ, ЗНИЖЕННЯ УВАГИ, РОЗУМОВИХ І ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ, ДРАТІВЛИВІСТЬ, ПОРУШЕННЯ СНУ. ЯКЩО ДИТИНА ПОЧИНАЄ КОРИСТУВАТИСЯ МОБІЛЬНИМ У СЕМИРІЧНОМУ ВІЦІ, ТО ДО ТРИДЦЯТИ РОКІВ МОЖЛИВА СХИЛЬНІСТЬ ДО ПУХЛИНИ МОЗКУ, А ДО П’ЯТДЕСЯТИ – ДО ХВОРОБИ АЛЬЦГЕЙМЕРА І ПРОЯВІВ ДЕГЕНЕРАЦІЇ НЕРВОВИХ СТРУКТУР ГОЛОВНОГО МОЗКУ.
ЛЮБОВ ІСАКОВА

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ

 ПІД ЧАС ЗИМОВИХ КАНІКУЛ

1. Будь обережним, уважним на вулиці, при переході дороги; дотримуватися правил дорожнього руху.
2. Дотримуватися правил безпеки під час прогулянки в лісі, на річці: 
2.1. Забороняється розпалювати багаття.  
2.2. Не виходь на лід! При недостатній товщині до 15 см. це може призвести до трагедії. 
2.3. Не грайся поблизу будинків, з дахів яких звисає сніг і лід.
2.4. Дотримуйся правила поведінки в громадських місцях.
2.5. Не грайся з гострими, колючими та ріжучими,  легкозаймистими та вибухонебезпечними предметами, вогнепальною та холодною зброєю, боєприпасами.
2.6. Стережися ожеледі, щоб уникнути падінь і травм. 
2.7. Не грайcя поблизу будинків, з дахів яких звисає сніг і лід (бурульки).
2.8. Обережно поводься з лижами, ковзанами, санками. 
2.9. При низькій температурі повітря не виходь на прогулянку, щоб уникнути переохолодження та обмороження шкіри. 
3. Необхідно дбати про своє здоров'я; проводити профілактичні заходи проти грипу і застуди.
4. Будь обережним при контакті з електричними приладами, дотримуйся техніки безпеки при включенні і виключенні телевізора, електричних праски, чайника тощо. 
5. Дотримуйся техніки безпеки при користуванні газовими приладами.
6. Дотримуватися часового режиму при перегляді телевізора і роботі на комп'ютері. 
7. Будь обережним у поводженні з домашніми тваринами. 
8. Забороняється перебувати на вулиці без супроводу дорослих після 21.00 години.

Щоб запобігти обмороженню, необхідно дотримуватись таких простих правил:

- без необхідності не виходити на вулицю або скоротити час перебування на морозі;

- не одягати тісний одяг та взуття, бо це утруднює кровообіг і призводить до замерзання;
- не носити металеві прикраси;
- перед виходом на вулицю змастити відкриті ділянки тіла спеціальним кремом;
- не вживати алкоголь, який сприяє розширенню судин, що призводить до втрати тепла та швидкого замерзання.

Ознаками обмороження є:

- почервоніння, набряк тканин (перший ступінь),

- утворення пухирів, заповнених каламутною рідиною (другий ступінь), 
- омертвіння шкіри й утворення струпа (третій ступінь),
- омертвіння частини тіла (четвертий ступінь).

Постраждалого з будь-яким видом обмороження необхідно помістити в тепле приміщення, дати гарячий чай або каву.
Якщо побіліли щоки, ніс, вуха, достатньо розтерти їх чистою рукою до почервоніння і появи поколювання.
Розтирати обморожену частину тіла потрібно м'якою рукавичкою, хутряним коміром або сухою фланеллю.
Під час розтирання постраждалий повинен намагатися рухати ушкодженою кінцівкою.
Якщо з'явилося напухання обмороженого місця або пухирі, то розтирання робити не можна. Потрібно покласти на обморожене місце пов'язку з товстим прошарком вати і доставити постраждалого до лікарні.

ПАМ'ЯТКА МОЗ ЩОДО ГРИПУ

Результат пошуку зображень за запитом "грип малюнки"



ПРИЧИНИ ТА ПРОФІЛАКТИКА ШКІЛЬНИХ ХВОРОБ ДИТИНИ


Які недуги чекають наших дітей за дверима храмів знань, і як їм запобігти?
На жаль, хронічні захворювання відзначаються у 90% школярів. Відхилення здоров'я у дітей 7-17 років з вини освітніх перевантажень, порушень умов навчання, режиму харчування і стресу носять узагальнююче визначення "шкільні хвороби". Проте до лікування краще не доводити.
Медична статистика вказує, що перший ворог учнів середніх шкіл - зниження зору. Найчастіше дитячі очі страждають від короткозорості (міопія), коли дитина погано бачить вдалину.
Рідше у дітей розвивається далекозорість (коли очі погано бачать поблизу), а також астигматизм, - специфічне зниження зору. Благодатний грунт для розладів зору - тривала зорова робота на близькій відстані: читання, письмо, креслення, робота за монітором.
На жаль, падінню зору у школярів рідко вдається запобігти. Проте мінімізувати збиток можливо. Кращим методом профілактики медики вважають правильну організацію робочого місця в комплексі з правильним тренуванням і відпочинком. Книги та зошити повинні знаходитися не ближче ніж в 30 см від очей. Велика роль відводиться освітленню. Відповідно до санітарно-гігієнічних вимог, кожен шкільний клас зобов'язаний мати великі вікна. Ідеально, якщо дитина сидить біля вікна, коли природне світло падає зліва, а в темний час доби приміщення має висвітлюватися люмінесцентними лампами. На перервах рекомендується давати очам відпочинок, а, прийшовши додому, не можна кидатися робити уроки або дивитися телевізор. Найкраще прогулятися. Крім цього, батьки повинні пояснити дітям користь тренування м'язів очей за допомогою простих вправ:
  • Кілька разів із силою заплющити, а потім відкрити очі.
  • Обертати очима спочатку за годинниковою, а потім проти годинникової стрілки.
  • Сфокусувати зір на віддаленому предметі, після чого близько до очей піднести палець і сфокусувати зір на ньому.
  • Кілька раз подивитися вгору, вниз, вліво, вправо.
Такі вправи варто робити регулярно протягом дня, а при скаргах дитини на втому очей, відчуття різі або пісок в них потрібно звертатися до офтальмолога.
В учнів середніх шкіл поширені хвороби шлунково-кишкового тракту, особливо гастрит, - запалення слизової оболонки шлунку з характерними болями. Причини - порушення режиму харчування, зниження імунітету і стреси.
В наших школах графік прийому їжі часто буває незручний. Наприклад, молодшому школяру, якому необхідно їсти 4-5 разів на день, пропонується обід, коли він ще ситий після сніданку. При цьому до кінця навчального дня малюк встигає зголодніти знову, але терпить до приходу додому.
Краща профілактика гастриту - "кишенькові обіди": яблука, йогурт, низькокалорійні сендвічі, - і тоді шлунку вистачить сил дочекатися повноцінної трапези на маминій кухні.
Порушення постави - наслідок тривалого сидіння за партою у 8 з 10 школярів. Щоб переконатися в цьому, достатньо поглянути на дітей у шкільному коридорі: майже всі сутуляться, стирчать лопатки, опущені плечі.
Причини сутулості зрозумілі: учні не стежать за правильною посадкою за партою. Це ще закріплюється важким ранцем за плечима і втомою ніжних м'язів дитячої спини. Результат сумний: при сильному відхиленні грудного відділу хребта лікарі можуть діагностувати кіфоз ("горб"), а при викривленні убік - сколіоз.
Дитина швидше втомлюється і відчуває напругу в спині та попереку. Щоб цього не сталося, необхідно правильно підбирати школяру ранець, а носити його він повинен на обох плечах і не перевантажувати підручниками. За партою потрібно сидіти прямо, не навалюючись на неї, а адміністрація шкіл повинна стежити, щоб меблі відповідали росту дітей.
У порядку індивідуальної профілактики необхідно займатися вправами з гімнастичною палицею, яку потрібно притиснути руками до спини в області лопаток і робити вправи:
  • Ходьба по кімнаті на носках, п'ятах внутрішньої і зовнішньої поверхнях стоп.
  • Присідання.
  • Нахили вправо і вліво.
  • Повороти праворуч і ліворуч.
  • Нахили вперед.
Ефективні вправи з вантажем на голові. На тім'я кладеться невеликий мішечок з піском, який потрібно утримувати під час ходьби по кімнаті і присідань.
Не варто думати, що "школа - не робота, хвилюватися нема чого". Освіта - це стрес, і психологи відзначають, що половина школярів страждають різними формами неврозів. Для розладів нервової системи характерні тривога, неспокій, напруженість і неспокійний сон. Причини: великі навантаження, що не відповідають академічним вимогам і хронічне недосипання. Легкий невроз важливо помітити "в зародку", - поки він не переріс у серйозні психічні розлади.
Вам слід бути тактовними з дитиною, прислухатися до її проблем, не перевантажувати, не перебільшувати значимість шкільних оцінок. Створіть комфортне емоційне середовище і стежте за режимом дня. Не варто дозволяти школяру занадто довго "розслаблятися" перед телеекраном або за комп'ютерними іграми, особливо перед сном.
Краще докладіть зусиль, щоб захопити дитину якимось видом спорту, танцями, підберіть разом з ним таке хобі, яке дозволяло б скидати стрес, задовольняти потребу в спілкуванні, змаганні і попутно зміцнювало б її здоров'я. А також цінуйте і бережіть психологічний спокій вашої дитини, і тоді вона покине стіни школи з багажем знань, а не хвороб.













Комментариев нет:

Отправить комментарий

Вітаю вас на блозі вчителя початкових класів         Іщенської ЗОШ І-ІІІст.         Корнійчук Людмили   "Щоб бути хоро...